Μερικές σκέψεις για το νέο Facebook

O νέος #αλγόριθμος του #Facebook έχει μετατρέψει το timeline σε μια ακολουθία επαναλαβανόμενων, παρόμοιων posts. Συνέχεια τα ίδια και τα ίδια.
Οι ίδιες αναρτήσεις, από τους ίδιους ανθρώπους. Το ίδιο και την επόμενη μέρα. Ένα echo chamber που μικραίνει απελπιστικά και διαρκώς, εξωθώντας στην έξοδο τους εναπομείναντες νουνεχείς και έχοντες μια στοιχειώδη αισθητική. Αποκλείοντας από το timeline τους οργανισμούς ενημέρωσης το Facebook δεν χτυπάει τα #fakenews. Aντιθέτως, μάς αφήνει έρμαια στην »άποψη» του κάθε profile, δίχως το κύρος και την καταλογισιμότητα του μεγάλου brand. Διότι αυτά είναι που λείπουν περισσότερο. Αυτά που έκαναν το Facebook να θεωρείται όχι ένας απλός aggregator περιεχομένου, αλλά ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ περιεχομένου (πάνω στη δημοσιογραφική δουλειά τρίτων). Ένα ενδεχόμενο που πιθανότατα θα υποχρέωνε κάποια στιγμή την εταιρία #Facebook να πληρώνει τεράστια ποσά στους εκδότες. Ήδη στη Γερμανία η σχετική νομοθεσία αλλάζει, επιφέροντας αλλαγές ΚΑΙ στο φορολογικό καθεστώς της εταιρίας. Αντ’ αυτού λοιπόν, ο Μαρκ προτίμησε να »αποβλακώσει» το timeline μας και να συστηματοποιήσει τις εμβόλιμες διαφημίσεις. Βλέπεις ένα video? Ξαφνικά διακόπτεται και αρχίζει μια διαφήμιση. Περιδιαβαίνεις τον messenger? Εμφανίζεται μήνυμα αγνώστου αποστολέα… διαφημιστικό. Αν κάνεις το λάθος να κλικάρεις πάνω σε video με σκυλάκια, θα δεχθείς επίθεση από αγέλη (σχετικών αναρτήσεων). Παρατηρώ την κατάντια του Facebook (ήδη έχω αποσυρθεί από το Twitter όπου έχει απομείνει ένα κατακάθι από ελληνικά τρολ. Το χρησιμοποιώ μόνο ως επαγγελματικό εργαλείο). Θα περιμένω λίγο ακόμα, περισσότερο από επαγγελματικό ενδιαφέρον. Δεν έχω καταλήξει ακόμα σε τελικό συμπέρασμα. Αναρωτιέμαι όμως αν ο Ζάκεμπεργκ είναι ο ιδανικός αυτόχειρας ή εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι. Και επειδή, αυτός είναι ο genius tycoon, μάλλον εγώ δεν καταλαβαίνω.

Μαρία Κοζάκου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s