Καθημερινά στο Τρανζίστορ ταξιδεύουμε σε όλο τον πλανήτη μέσα από τις ιστορίες μας. Σήμερα μας ήρθε μια καρτ ποστάλ από το Βίλνιους, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας.
H πολυπληθέστερη από τις τρεις χώρες της Βαλτικής, με 2,8 εκ. κατοίκους, τα πηγαίνει καλά προς ώρας στην αντιμετώπιση της πανδημίας με 12 απώλειες ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Ελλάδα ας πούμε είναι λίγο πιο κάτω με 11. Και στη Λιθουανία η πολιτιστική ζωή έχει μπει στον πάγο. Πριν από λίγες μέρες η κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει κάποια δειλά βήματα επανεκκίνησης επιχειρήσεων: έδωσε λοιπόν το πράσινο φως να λειτουργήσουν drive in κινηματογράφοι για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια!
Οι προβολές ξεκίνησαν στο χώρο στάθμευσης στο εκθεσιακό κέντρο Litexpo του Βίλνιους. «Ξεκινάμε με μία οθόνη και [θέσεις για] 180 αυτοκίνητα, αναφέρει, ο εμπνευστής του CinMONĖS Cinema drive-in. Στόχος τους είναι να έχουν τρεις οθόνες με τρεις ταινίες να παίζουν ταυτόχρονα», προφανώς σε διαφορετικές πλευρές του Εκθεσιακού Κέντρου το οποίο περιβάλλεται από πάρκιν.
«Η πανδημία έχει πλήξει ολόκληρο τον πολιτιστικό τομέα». Στη Λιθουανία λοιπόν σκέφτηκαν, ίσως και σε άλλες χώρες, να αναβιώσουν μια συνήθεια που είχε σβήσει εδώ και πολλά χρόνια. Το drive in cinema για πολλούς από εμάς είναι μια εικόνα σε παλιές αμερικάνικες ταινίες. Ίσως, μάλιστα, με αρκετά ένοχα φιλιά. Οι άνθρωποι που φτάνουν στον κινηματογράφο θα πρέπει να μείνουν μέσα στα αυτοκίνητά τους. Επιπλέον, σύμφωνα με τους ισχύοντες περιορισμούς καραντίνας στη Λιθουανία, δεν μπορούν να βρίσκονται περισσότερα από δύο άτομα μέσα σε ένα όχημα. Εξαιρέσεις ισχύουν για μέλη της οικογένειας.
Ο δήμαρχος του Βίλνιους Ρεμιτζιούς Σιμάσιους είπε ότι «απαιτείται ασφαλής ψυχαγωγία» που θα «βελτιώσει τη συναισθηματική ευημερία» των κατοίκων της πόλης.
Η ιδέα αυτή θα τραβήξει όλο το καλοκαίρι. Μπορεί να μην έχουν γιασεμί, Εκράν και ζεστές νύχτες οι Λιθουανοί, βρήκαν όμως μια πολύ ωραία ιδέα.
I have been a Media/Communication Professional for over 25 years, working
in diverse but complementary areas. Today I am the Head of Radio 2, ERT, and a member of the EBU (European Broadcasting Union) Radio Committee. From the beginning of the "digital era", I
have worked as Chief Editor in major websites, as a content manager as well,
and I have been providing expert advice on Social Media Strategy. For the last five
years, I have been the Chief Editor of JAJ (Journalists about Journalism) and of
the MLI (Media Literacy Institute). We try to promote Media & News Literacy
and the views of Greek and foreign journalists and researchers on any aspects
related to journalism, (dis)information, democracy, and propaganda - and we
promote the fundamental right of citizens to be self-aware when they interact
with the media. I also represented my country in the creation of the
“European Media Literacy Toolkit for Newsrooms”, by GEN (Global Editors
Network), European Federation of Journalists, powered by the European
Commission (Brussels White Paper). I also work for the Greek Broadcasting
Corporation (ERT). As a member of the Communication Office, I have
organized major events such as National Election Debates, and the company’s
participation in international events and I always participate in the creative
teams of major Corporate Initiatives. Due to my participation in major EBU
events (European Broadcasting Union), I have developed close relations with
most of the European Public Broadcasters and retain contact with journalists
and professionals from more than 45 European countries. I have been
teaching Radio and New Journalism in Colleges for the past ten years. My
voice is widely used in commercials, trailers, and narrations, as well as in the
Eurovision Song Contest commentating since 2006, either alone or with Giorgos Kapoutzidis.
I host a daily morning radio show that has been running for the last 21 years
in the prime zone (ERT)
H Μαρία Κοζάκου είναι Δημοσιογράφος με σπουδές στην Επικοινωνία και ΜΜΕ και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ποιοτική Δημοσιογραφία και τις Νέες Τεχνολογίες. Έχει εξειδικευθεί στο ραδιόφωνο σε μια πορεία που ξεκινά από το 1997, σε ιδιωτικά ραδιόφωνα και, από το 2001, στην ΕΡΤ. Σήμερα, είναι η Διευθύντρια του ιστορικού Δεύτερου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Από το 2021 είναι μέλος του Radio Committee της EBU. Από την αρχή της “ψηφιακής εποχής” έχει εργαστεί ως συντάκτρια και αρχισυντάκτρια σε websites, όπως στα sites των ραδιοφώνων της ΕΡΤ, ως content manager ιστοσελίδων προσώπων και κάνει consulting εταιριών στο Social Media Strategy. Ταυτόχρονα γράφει σε περιοδικά, ειδικά έντυπα και εφημερίδες, όπως η Ισοτιμία, το Inside, το ΜΕΤΡΟ, το Office, η Αρχιτεκτονική, το πολιτιστικό περιοδικό ΘΕΑΤΗΣ, το πολιτικό περιοδικό ΚΡΑΜΑ. Παρακολουθεί διαχρονικά τις εξελίξεις περί την επικοινωνία και δημοσιογραφία, συμμετέχει σε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την εκμάθηση των νέων δημοσιογραφικών εργαλείων, έχει μεγάλη εμπειρία σε project management και στις σχέσεις μεγάλων δημοσιογραφικών οργανισμών, αρθρογραφεί για τα τρέχοντα φαινόμενα επικοινωνίας και κυρίως τη σχέση των δημόσιων ΜΜΕ με τη Δημοκρατία, αγαπάει τη θάλασσα, τα gadgets και τα ζώα. Συχνά δίνει τη φωνή της σε διαφημιστικά, trailers και αφηγήσεις.
Προβολή όλων των δημοσιεύσεων από Maria Kozakou